9/26/10

Ring with silver dust, bague à la poudre d'argent

The silver dust, recycled from my filings, is sprinkled on a sheet of silver (1mm thick). The heat is controled to fuse the silver particles and to avoid melting the sheet. The textured is less dramatic than reticulation but more predictable and easier to control. I generaly don't like to use strong acids. Instead I prefer a hot solution of potassium alum as pickle. My darkening bath of liver of sulfur is applied hot as well.

Je saupoudre de la limaille d’argent sur une feuille de 1 mm d’épaisseur. Je chauffe la feuille avec le chalumeau et contrôle la chaleur pour ne pas la fondre. La texture obtenue ainsi est moins tourmentée que la réticulation mais plus facile à maîtriser. Après fusion, je nettoie la feuille dans une solution d’alun (j’évite d’utiliser de l’acide). Je vieillis le métal avec du sulfure de potasse.

No comments:

Post a Comment